سئو چیست کاربرد SEO چیست بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

هدینگ یا سرفصل در صفحات می‌تواند به کاربر و گوگل این سیگنال را برساند که پاراگراف پیش‌رو به چه موضوعی پرداخته شده است. هدینگ‌ها از اهمیت بالایی نزد موتورهای جستجو برخوردار هستند و گاهی این هدینگ‌ها را به عنوان تایتل به کاربر نمایش می‌دهند. تایتل یا عنوان یک صفحه بسیار اهمیت دارد، چرا که می‌تواند کاربر را متقاعد کند که روی سایت شما کلیک کند یا خیر. در محتوای صفحه سئو چیست به هریک از زیرشاخه‌ها به صورت کوتاه پرداخته می‌شود و برای توضیحات بیشتر کاربر را به صفحه توضیحات کامل‌تر ارجاع می‌دهیم. همین مقاله که شما درحال مطالعه آن هستنید، نمونه‌ای مناسب از یک پیلارکلاستر است که مقاله “سئو چیست” پیلار محسوب شده و زیرشاخه‌ها کلاستر نام دارد. فراموش نکنید که برای یک پیلارکلاستر صحیح می‌بایست لینک‌سازی دقیق بین پیلار و کلاستر و در صورت لزوم بین کلاسترها رعایت گردد.

  • اما اگر از عهده هزینه های خدمات سئو بر نمی آیید، روش های جایگزین ارزان تری نیز وجود دارد.
  • دلیل نام‌گذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست.
  • در واقع گوگل بدلیل اینکه یک سایتی وردپرس است به آن اعتبار بیشتر یا کمتری نمی دهد، و اتفاقا وردپرس بدلیل استفاده از قالبهای غیر استاندارد و افزونه های زیاد میتواند به سئو سایت ضربه بزند.
  • سئو در کسب و کارها و شرکت های بزرگ یعنی ارتباط موثر تیم سئو با تیم فنی، تیم محتوا، تیم محصول و تیم مارکتینگ و UX بر پایه مستندات و بنچ مارک.
سایت مپ یک لیست از آدرس تمام صفحات یک وب سایت است که توسط موتورهای جستجو قابل پایش است. داشتن یکی از آنها، به خزنده‌ها (پایشگرها) اجازه می‌دهد همه صفحات شما را پیدا کنند. کسب بک لینک از دیگر سایت در سئو ضروری است (در فصل بعدی در مورد آن توضیح خواهیم داد.)، اما داشتن ساختاری مناسب از لینک های داخلی به همان اندازه مهم است.

اطلاعات بیشتر درباره Black Hat SEO را می‌توانید در مقاله «سئو کلاه سیاه چیست و نحوه انجام آن» مطالعه بفرمایید. اکر می‌خواهید درباره سئو کلاه سفید و کاربرد آن، بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «سئو کلاه سفید چیست؟ و مراحل آن به چه صورت است؟» را بخوانید. هدف این کتاب ارائه یک آموزش کاربردی، هدفمند و صد البته مختصر و مفید از رجکس است. تمرکز ما هم بر روی استفاده از دو ابزار آنالیتیکس و تگ منیجر خواهد بود. هر چند دانشی که در این کتاب پیدا می‌کنید، در بسیاری از موقعیت‌های دیگر هم به کمکتان می‌آید و شما را از سردرگمی نجات می‌دهد.

یا شاید هم شبیه یک مسابقه بوکس بین چندین متخصص سئو که داورشم خود گوگله. مسابقه بوکسی که بر خلاف روال معمول، بیشتر از دو مبارزه‌گر داره و هیچ وقت هم تموم نمیشه. درسته که سئو فقط به گوگل مربوط نمیشه و برای همه موتور های جستجو موضوعیت داره اما خب قسمت عمده سرچ ما ایرانی ها در گوگله. برای همینه که هر سال چندین و چند بار الگوریتم های خودش رو تغییر میده و به روز میکنه. لزوما نه، اگرچه بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به نتیجه استخدام فرد یا شرکتی برای برونسپاری سئو است.

کار با گوگل سرچ کنسول را یاد می‌گیرید

RankBrain نحوه تعامل کاربر با نتایج جست‌وجو را بررسی می‌کند و در نتیجه آن را رده‌بندی می‌کند. Sitemap یا نقشه سایت، همانطور که از اسمش می‌توان فهمید، نقشه‌ای از سایت شماست که به موتور‌های جستجو در پیدا‌کردن، کرال کردن و ایندکس کردن تمام محتوا‌های موجود در وبسایت شما کمک می‌کند. به بیانی دیگر، نقشه سایت یک فایل XML است که با URLهای صفحات یک سایت پر شده است و حکم آرشیوی از تمام صفحات و محتویات سایت را دارد.

و مراحل آن به چه صورت است؟

برای اینکه گوگل از سایت مپ شما مطلع شود، می توانید آن را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنید. علاوه بر این، حاوی اطلاعات اضافی مفیدی مانند ویژگی lastmod است، منظور تاریخی است که آخرین به‌روزرسانی بر روی صفحه انجام شده تا پایشگر‌ها بدانند که آیا صفحه نیاز به پایش مجدد دارد یا خیر. الزاما نه، به خصوص اگر یک وب سایت کوچک با چند صفحه به هم لینک شده دارید. این یک توصیه مهم است، اما شگفت‌انگیز است که من با سایت های زیادی رو به رو می‌شوم که چنین استراتژی نامناسبی در آنها وجود دارد.

۲. سئوی کلاه سیاه (Black Hat)

اگر تا به اینجای مقاله همراه تیم سئو دی ام روم بوده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم. حال زمان آن است که با یک آموزش سئو صفر تا صد که کاملا رایگان می‌باشد، شروع به یادگیری سئو به زبان ساده نمایید. ناگفته نماند که طبق مستندات گوگل، لینک‌هایی که از سمت سایت‌های بی کیفیت برای صفحات ایجاد گردد، هیچ گونه تاثیری در نتایج SERP نخواهد داشت. بنابراین در هنگام خرید یا لینک‌سازی دستی به کیفیت سایت‌های مدنظر دقت نمایید. متا دیسکریپشن یا توضیحات، چکیده‌ای از مفهوم صفحه را به گوگل اعلام می‌دارد. برای مدیریت دیسکریپشن، همانند تایتل، در صورتی که از CMS وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید با افزونه یوست و در غیر این صورت از برنامه نویس کمک بگیرید.

سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)؛ 8 تکنیک ممنوعه سئو

صفحه‌هایی از وب‌سایت که بیشترین تعداد لینک‌های خارجی معتبر و باکیفیت را داشته باشند، قدرت بیشتری برای کمک به صفحه‌های دیگر در دریافت رتبه‌های بهتر در نتایج موتورهای جستجو دارند. تنها با استفاده از «متن جایگزین تصویر» (Alt Attribute) می‌توان مضمون تصاویر را برای موتورهای جستجو قابل درک کرد. همچنین، استفاده از این ویژگی می‌تواند ترافیک وب‌سایت شما در جستجوهای تصویری گوگل را افزایش دهد. ویژگی متن جایگزین تصاویر یکی از عناصر HTML است که امکان ارائه اطلاعات جایگزین تصاویر برای ربات‌ها یا افراد نابینا را فراهم می‌کند. اصول سئو فنی برای بهینه‌سازی موارد مرتبط با عملکرد و قابلیت مشاهده شدن و دسترسی موتورهای جستجو به وب‌سایت طراحی شده است.

به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کرده‌‌اید که در آن فروش عطر و ادکلن انجام می‌دهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است. با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی، محتوای یک صفحه از سایت به بخش‌ها و صفخات دیگر سایت یا سایت‌های دیگر ارتباط پیدا می‌کند. به این ترتیب و با استفاده از این راهکار، گوگل این سایت را سایتی پر بازدید شناسایی کرده و به مرور سئوی آن را رشد یافته در نظر می‌گیرد. همین موضوع می‌تواند سبب شود که محتوای شما در طی سرچ کردن در موتور جست‌وجوگر گوگل، به عنوان اولین نتایج مشاهده شود و نظر مخاطبان را نسبت به خود جلب کند.

در گذشته، مدیران وب بمنظور گرفتن رتبه‌های بهتر، مقالاتی طولانی و بهینه شده برای موتور‌های جستجو ایجاد می‌کردند. اگر کاربران با کلیک بر روی آن امکان خواندن محتوا را داشته باشند، پس موتور‌های جستجو نیز این امکان را خواهند داشت. Keyword Stuffing یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است و به عمل پر کردن محتوای وبسایت با کلمات کلیدی به طرزی غیر‌طبیعی، با هدف گرفتن رتبه‌های بهتر در صفحات نتایج موتور‌های جستجو گفته می‌شود. استفاده از این روش، به پنالتی شدن توسط موتور‌های جستجو منجر خواهد شد. ممکن است موضوع یا کلمه کلیدی در سر داشته باشید که بخواهید برای آن محتوایی تولید کنید و رتبه خوبی هم بگیرید. و از آنجا که چشم انداز جستجو دائما در‌حال تغییر است، مهم است تا از به روز بودن دانش سئو‌ی داخلی خود اطمینان حاصل کنید.

سئو چیست کاربرد SEO چیست بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو