سئو چیست seo چیست معنی سئو چیست؟
این معیارها بر اساس دستورالعملهایی که برای عموم در دسترس هستند مشخص و تعیین میشوند. هرچه این معیارها در تولید یک محتوا و ساختار کلی یک وب سایت بیشتر رعایت شوند، الگوریتمهای موتورهای جستجو رتبههای بهتری به آن صفحات اختصاص میدهند. بمنظور انجام این کار، موتورهای جستجو وب سایتهای مختلف را کاوش و بررسی کرده تا بهتر متوجه موضوع و کم و کیف محتوای آنها شوند. بطور کلی، عملیات سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به طوری که موتور جستجو مایل به نمایش آن محتوا بعنوان بهترین نتیجه برای جستجوی کلمات کلیدی هدف شما باشد. بدین منظور بایستی بصورت مستمر وضعیت وبسایت خود را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید.
سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ آموزش سئو تکنیکال پیشرفته
برای بدست آوردن کلمات کلیدی ابزارهایی وجود دارد که می توانید در مورد آنها در مقاله ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بیشتر بخوانید. با بهبود سئو سایت، جایگاه صفحات وب سایت و محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو ساده ارتقاء پیدا می کند. سئو کلاه سفید مجموعه ای از تاکتیکهای تایید شده بهینه سازی موتور جستجو است که برای افزایش موقعیت وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) طراحی شده است. نتایج موتورهای جستجو که در نتیجه روشهای تایید شده ظاهر میشوند، به جای پرداخت یا دور زدن قوانین موتورهای جستجو، نتایج جستجوی ارگانیک نامیده میشوند. الگوریتمهای جستجو و ابزارهای سئو به گونه ای طراحی شده اند که صفحات مرتبط و معتبر را نشان دهند و تجربه جستجوی کارآمدی را در اختیار کاربران قرار دهند. بهینه سازی سایت و تولید محتوای خود با در نظر گرفتن این عوامل میتواند به رتبه بندی صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند.
اگر محتوای شما واقعا عالی و منحصربهفرد است (این موضوع شرط لازم است)، ممکن است خودشان به آن لینک داده یا آن را در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. تصور کنید پستی در مورد پیاده روی دارید و دو بک لینک برای آن دارید، یکی از آنها از یک پست در مورد “ورزش در فضای باز” و دیگری از یک پست در مورد “سیاست” است. اگر پهنای ناحیه محتوایی وبلاگ شما 800 پیکسل است، استفاده از تصاویری با عرض 2500 پیکسل توجیهی ندارد.
- از همین رو یکی از اصلیترین نکات برای رسیدن به سئو بهتر، داشتن سرعت مناسب در لود شدن صفحات سایت خواهد بود.
- با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می توانند در ایجاد ترافیک برای وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستند.
- تبلیغات گوگلی به این صورت است که کاربر کلمه کلیدی را سرچ میکند و شما در اولین نتیجه حتی بالاتر از نتایج سئویی گوگل نمایش داده میشوید و این باعث میشود بعد از سئو شما از طریق تبلیغات نیز ورودی بگیرید.
- برای انجام سئو خارجی راه زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند.
یکی دیگر از فرصت های خوب یافتن کلمات کلیدی با Featured snippet، کادر به اصطلاح “People also ask” نتایج گوگل است که اغلب در زیر Featured snippet ظاهر می شود. علاوه بر دلایل واضحی که برای استفاده از آن وجود دارد، استفاده از پروتکل HTTPS در سال 2014 به یک فاکتور رتبه بندی (البته نسبتا کم قدرت) تبدیل شده است. به عبارت دیگر، اگر از HTTPS استفاده نکنید، ممکن است وب سایت شما در گوگل بدتر از رقبا عمل کند. یکی از رایجترین «اشتباههایی» که میبینم این است که افراد تیترهای صفحات خود را قابل کلیک کردن نمیکنند، به خصوص وقتی صحبت از وبلاگها به میان می آید.
Skyscraper Content یا محتوای آسمان خراش چیست؟
برای مثال وقتی شما عبارت “اصطلاحات رایج در سئو” را جستجو کنید، کلمه “در” معنی کلمات قبل و بعد خود را تغییر نمیدهد. درنتیجه، موتور جستجو آن را نادیده گرفته و نتایج موجود برای “اصطلاحات رایج سئو” را فراهم میآورد. مخفف عبارت (Human Experience Optimization) و در لغت به معنی بهینه سازی تجربه انسانی است. اگر در سایت خود عکس و ظاهر قشنگی داشته باشید و هم چنین بهHEO اهمیت زیادی داده باشید باعث میشود که کاربر در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری در سایت بماند. به عبارتی موتورهای جستجو به دنبال ارائه نتایجی در صفحات جستجو هستند که علاوه بر داشتن بهترین کیفیت، مرتبطترین محتوا به چیزی باشد که شخص جستجو کننده به دنبال آن است. نکاتی که باید در ساختار سایت رعایت کنیم تا در موتور جستجوی گوگل ارتقا یابیم.
متاتایتل (meta title) در سئو سایت چیست؟