بررسی انواع پی ال سی زیمنس و ویژگی های آنها آموزشگاه فنون برق

تا کنون شش نسل از این نوع کنترلرها وارد بازار جهانی شده اند که نسل جدید آن، با توانایی های بیشتر و بهتر ارائه شده است. کاربرد چراغ سیگنال ﻳﺎ ﻻﻣﭗ علامت دهنده در ﻛﻠﻴﻪ دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎی ﺻﻨﻌتی و ﺗﺎﺑﻠﻮ ﻫﺎی ﺗﻮزﻳﻊ و ﺗﺎﺑﻠﻮ ﻓﺮﻣﺎن است. اﻳﻦ چراغ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻻﻣﭗ اعلام ﺧﺒﺮ اﺳﺘﻔﺎده می ﺷﻮد و می تواند روشن بودن، خاموش بودن و یا عیب دستگاه و … را نشان دهد. در واقع چراغ سیگنال می تواند وسیله ای جهت اعلام وجود ولتاژ در مدار باشد.

بررسی انواع پی ال سی زیمنس و ویژگی های آنها آموزشگاه فنون برق CPU این پی ال سی هم بصورت کامپکت وهم بصورت ماژولار ارائه می شوند ، اگر بخواهیم PLC های زیمنس را از لحاظ قدرت و توانایی دسته بندی کنیم به ترتیب S7-300 قویترین و بعد از آن S می‌باشد. در این سری محصولات PLC زیمنسپردازشگر انتخاب شده تعیین کننده حداکثر تعداد ورودی و خروجی می‌شود. در حال حاضر پی ال سی S7 سری 1200 توسط شرکت زیمنس تولید نمی شود و پی ال سی S7 سری 1200 را جایگزین این کنترلر کرده اند. این نوع پی ال سی ها ورودی و خروجی های بیشتری نسبت به مینی پی ال سی ها دارند (تا 300 ورودی خروجی) و در پروژه ها و فرآیندهای متوسط استفاده می شوند. این سری در محیط های صنعتی عملکرد خوبی داشت و در برابر رطوبت و گرد و غبار ایمن بود.

مزایا و معایب plc چیست؟

در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی در مورد انواع پی ال سی زیمنس در اختیارتان قرار دهیم. البته بهزیمنس بعنوان نماینده زیمنس در ایران تامین کننده انواع پی ال سی های زیمنس فعالیت دارد. در واقع سری SIMATIC S7-300 را می‌توان با حداکثر 32 ماژول در فضای بسته و بدون فن به کار گرفت. پی ال سی ماژولار از اصلی‌ترین و پرکاربردترین انواع پی ال سی است که در آن قسمت‌های مختلف مانند پردازنده‌ها، درگاه‌های ورودی و خروجی و ماژول تغذیه به صورت جداگانه قیمت پی ال سی هستند.

ضریب اطمینان و درجه حفاظت این سیستم ها بسیار بالاتر از ماشین های رله ای است. باس کنترل، سیگنال هایی را منتقل می کند که مربوط به عملکردهای کنترلی داخلی است. تفاوت مدلهای مختلف این سری در سرعت پردازش، تعداد کانالهای IO و پشتیبانی از شبکه توسط اترنت است. در طول سال‌های مختلف در توسعه این تکنولوژی، مهندسان و محققان به دنبال سایر روشها بودند تا بتوانند خروجی را کنترل کنند و مزیتهای بیشتری از این طریق بدست آوردند. در صورتی که سوالی در خصوص مطالب بیان شده دارید می توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید یا با ارائه پیشنهادات خود، ما را در بالا بردن کیفیت مقالات یاری کنید. اما ماژول ها طوری ساخته شده اند تا بتوان آنها را کنار هم قرار داد و با حالت کشویی یا نری – مادگی به هم متصل می گردند.

  • توصیه میکنیم در خرید و انتخاب plc مد نظر خود موارد زیر را حتما در نظر گرفته و بر اساس نیازمندی خود در پروژه صنعتی، اقدام به خرید نمایید.
  • برخی دیگر از مدل‌ها مانند s5-100U و s5-115U، ماژولار هستند و کاربرد آن در سیستم‌های کنترلی با ابعاد متوسط است.
  • تمام صاحبان صنایع با مراجعه به این مجموعه می توانند نمونه های مختلف پی ال سی برند زیمنس را خریداری کنند.
  • سازمانهای معتبر صدور گواهینامه در سراسر جهان این محصول را تایید نموده اند و این محصول در سراسر جهان با کیفیتی مناسب عمل می نماید.
پی ال سی ها در خیلی از وسایل و لوازم دنیای اطراف ما استفاده می شوند. اگر شغل شما مرتبط به ماشین سازی، بسته بندی، مواد شناسی، مونتاژ خودکار یا یکی از صنایع بی شمار است ، تقریبا تمامی لوازمی که نیاز به نوعی کنترل الکتریکی دارند، نیازمند PLC هستند. پی ال سی ها به نحوی طراحی شده اند که در محیطها و شرایط خشن صنعتی، دوام بیاورند و در برابر گرما، سرما، گرد و غبار و رطوبت محافظت شده اند. پی ال سی دارای یک میکروپروسسور است که با استفاده از زبان کامپیوتر برنامه نویسی می شود. برنامه در یک کامپیوتر نوشته شده و از طریق یک کابل به PLC منتقل می شود.

انواع برندهای plc و تفاوت های آنها

قبل از هر چیز بهتر است اشاره ای کنیم به اینکه خرید plc مد نظر شما باید بر اساس چه معیارهایی باشد. توصیه میکنیم در خرید و انتخاب plc مد نظر خود موارد زیر را حتما در نظر گرفته و بر اساس نیازمندی خود در پروژه صنعتی، اقدام به خرید نمایید. نکته مهم این است که قبل از انتخاب نوع قطعه کنترل‌کننده خروجی، باید نوع بار و نوع خروجی که قرار است در سیستم کنترل شود را در نظر گرفت. در مدل‌های ماژولار مشخصاً تشخیص هر گونه خطا نسبت به مدل ثابت، بسیار ساده‌تر انجام می‌شود. بله، به دلیل اینکه هر عملکرد در سیستم توسط ماژول مخصوص به خود از بقیه بخش‌ها مجزا می‌شود.

plc دلتا برندی پرطرفدار در ایران