دستگاه هواساز چیست و نحوه عملکرد دستگاه هواساز چگونه است تیک سرویس-بتا تهویه

یعنی اساس کار آن در ایجاد سرمایش ، مانند کولر آبی است که در ادامه به آن می پردازیم. برای انتخاب دستگاه برای فضاهایی مانند سوله ها و کارخانه ها که هم فیلتر هوا و هم قیمت دستگاه مورد توجه قرار می گیرد استفاده از این ایرواشرها می تواند گزینه بهتری نسبت به پکیج هواساز یا روف تاپ پکیج باشد. از آنجا که سیستم سرمایشی که در دستگاه ایرواشر قرار دارد به صورت تبخیری انجام می پذیرد تا حد زیادی با دستگاه های گرمایشی تفاوت دارد. مزیت دستگاه هواساز ایرواشر به هواساز صنعتی عدم وجود کویل سرمایی و درنتیجه بی نیاز شدن از چیلر می باشد که باعث حذف هزینۀ اضافه می گردد.

خرید ایرواشر

این نوع فن کویل از لحاظ شکل ظاهری، شباهت زیادی به اسپیلت دیواری دارد و برای خرید فن کویل آن می‌توانید فضایی شبیه به اسپیلت را در نظر بگیرید. امروزه این دستگاه به رایج‌ترین سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان‌ها تبدیل شده است. یکی از علت‌هایی که مدل دیواری فن کویل مورد استقبال کاربران قرار گرفته است، این است که فضای کمی را اشغال کرده و برای فضاهای کوچک در حجم کاری بسیار کم قابل استفاده است.

برج خنک کننده نیروگاهی و بتنی :: طراحی و تولید برج خنک کننده صنعتی و تهویه-بتا تهویه

1-استفاده از شیر سه راه برقی که روی لوله آب متصل به کویل سرد وگرم نصب میشود و از طریق فرمان ترموستات جریان آب ورودی و خروجی را قطع و وصل یا کم وزیاد می نمایید و از این طریق دما هوا کنترل میشود. این نوع هواسازها عموما برای پرورش قارچ، تهویه مطبوع محیط های بسیار حساس (اتاق سرور)، تهویه مطبوع بخش های اداری و مسکونی محیط های صنعتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. هواسازهای خانگی تیپ مجزا نیاز به کانال کشی بین طبقات ندارد و به راحتی در یک محیط معین همانند تراس نصب می‌شود و با کانال کشی درون ساختمانی می‌تواند هوا را به نقاط مختلف ساختمان هدایت نماید. که می بایست قبل از هر اقدامی توسط تیم مهندسی هایپر صنعت فامکو ظرفیت سنجی هواساز مدنظر و همچنین دیگر عوامل موثر مورد بررسی قرار گرفته و دستگاه مناسب به همراه پیشنهاد مالی ایده آل ارائه گردد. عملکرد فلیترهای کربن اکتیو، الکترو استاتیک به این صورت است که با استفاده از جذب ذرات گاز و بخار در حد میلیون و یا حتی در حد بیلیون است. این فیلترها می توانند در جذب و حذف دود سیگار و آلاینده هایی از این دست بسیار موثر باشند.

فن کویل‌های چهار لوله، دارای دو لوله برای آمدن آب به کویل‌ها و دو لوله برای برگشت آب هستند. فن کویل‌های چهار لوله می‌توانند هم‌زمان آب سرد و گرم را وارد کویل‌های خود کنند. با این نوع فن کویل‌ها می‌توان بخشی از یک محیط را سرد و بخش دیگری را گرم کرد. در حالی که فن کویل‌های دو لوله در یک زمان تنها می‌توانند برای سرمایش یا گرمایش مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این به خاطر آنکه سیستم لوله‌کشی آب سرد و گرم در یک ساختمان متفاوت است، تنها برای گرمایش یا سرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گارانتی فن کویل اتمسفر

به معنای تخصصی تر، محاسبه پرتاب آب یا همان محاسبه آب جبرانی، بر مبنای میزان مصرف آب در یک فرآیند تولید کاری و در یک زمان معین انجام می‌شود. برجهای خنک کن مکعبی ساخت این شرکت به گونه‌ای طراحی شده که دارای کمترین مقدار سوراخ کاری است. به همین دلیل کمترین میزان فشار بر روی پیچ و مهره‌های موجود وارد میشود. پس نیاز است آب جبرانی یا make up (همان آب ورودی برای پروسه خنک‌سازی یا سیال فرآیندی)، سختی زدایی شود تا راندمان کاری برج خنک کن دچار اشکال نشود. برای برطرف کردن این نیاز، بسیاری از صاحبان صنایع در هنگام تهیه برج خنک‌ساز، به خرید دستگاه سختی گیر رزینی نیز اقدام می‌کنند. وجود گرد و غبار در برج خنک کن نیز میتواند عاملی باشد که سیال داخل کولینگ تاور تمایل بیشتری به انجماد داشته باشد.

همچنین وجود مسیر جریان ثانویه در هر دو کانال حلزونی، میزان تبادل حرارت را نیز بیشتر میکند. از جمله مبدل های تماس مستقیممی توان به برج های خنک کن، دی سوپرهیترها و … جهت کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌شود مطالب مرتبط با مقالهمبدل حرارتی چیست؟را نیز مطالعه فرمایید. در جریان همسو(هم جهت)، سیالات به طور موازی و هم جهت با هم وارد مبدل شده و به سمت خروجی روانه می شوند.

مهتاب گستر؛ متخصص در طراحی مبدل حرارتی

پکینگ گرید اسپلش در مکانها و کاربردهایی که آلودگی آب بسیار بالا است استفاده میکنند. برای مثال در صنایعی مانند تولید فولاد و آهن، کارخانجات تولید روغن و برای استفاده از آب دریا میتوان نام برد. هواروب با روشهاي خلاقانه كالاي نو را با قيمت برج خنك كننده دسته دوم به مشتريان عزيز خود ارائه مي دهد. جهت اطلاع از ارزانترين قيمت برج خنك كننده به بخش محصولات سايت مراجعه كنيد.

تهویه مطبوع ماخ ، تجربه چندین دهه در طراحی و ساخت انواع دستگاه های تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی از جمله طراحی و تولید ایرواشر ، چیلر ، مینی چیلر ، هواساز و .‌.‌. محصولات ما مطابق با استانداردهای روز صنعت تهویه و تاسیسات و به صورت اختصاصی برای هر مشتری (با ویژگی های تعیین شده و مطابق با نیازهای مشتری) طراحی و ساخته شده و به علت عرضه مستقیم از کارخانه ، با قیمت مناسب به فروش می رسند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ایرواشرها و سایر سیستم های تهویه مطبوع ، انتخاب مناسب ترین دستگاه برای پروژه خود و نیز استعلام قیمت آنها با مهندسان ما تماس بگیرید. هواساز ایرواشر به منظور تهویه هوا با استفاده از قطرات ریز آب و تبادل جرمی حرارتی بین آب و هوا طراحی و ساخت می گردد. این دستگاه از قسمت های مختلف مانند فن هوادهی، قسمت ایرواشر مجهز به نازل های اسپری آب، کویل گرمایی، هم چنین فیلترهای موجود به منظور پاکسازی هوا و دمپر تشکیل شده است.

مبدل‌های حرارتی صنعتی، تجهیزاتی در صنایع هستند که برای تبادل یا انتقال گرما از یک محیط به محیط دیگر طراحی شده اند. این تبادل گرما ممکن است به منظور گرم کردن و سرد کردن سایر تجهیزات در صنعت باشد. بسیاری از فرآیندهای صنعتی نیاز به درجه خاصی از دما برای عملکرد دارند و نباید در طول عملکرد زیاد داغ شوند. علاوه بر این مبدل‌های حرارتی برای جذب و انتقال بخار و دود خروجی فرایندهای صنعتی، به کار می‌روند. در واقع مبدل‌ها از این دود و بخار برای کنترل دمای سایر بخش‌ها استفاده می‌کنند و باعث صرفه جویی انرژی و کاهش آلایندگی محیط زیست کارخانه‌ها می‌شوند.

طراحی و خرید مبدل گرمایی استخر

این امر می‌تواند به کاربران این امکان را بدهد تا در چرخه‌های غلظت بالاتری کار کنند و در نتیجه در آب مصرفی صرفه‌جویی کنند. این صرفه‌جویی در آب و مواد شیمیایی می‌تواند بسیار زیاد باشد و به حل مسائل و مشکلات مربوط به کمبود آب و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی کمک کند. برج‌های خنک ‌کننده این طرح جریان مخالف نیز آب را کاملاً محصور و دور از نور خورشید نگه می‌دارند، در نتیجه فرصت رشد بیولوژیکی را کاهش می‌دهند که به مواد شیمیایی تصفیه آب کمتری نیاز دارد. معمولاً یک فن در بالای برج خنک‌ کننده نصب می‌شود که اجازه می‌دهد هوای گرم خارج شود.

این درحالیست که در مدل خنک کننده کروی از فن‌هایی ضعیفتر با 4 پره استفاده میشود. معمولا ساختار برج خنک کن به صورتی طراحی میشود که یا در محل کارخانه مونتاژ میشود یا بعد از ارسال به مکان نصب مونتاژ میگردد. البته در بعضی موارد بصورت ترکیبی عمل میشود یعنی قسمتی از دستگاه در کارخانه مونتاژ می‌گردد و قسمتی از قطعات در محل نصب دستگاه توسط مونتاژ کار به برج اضافه می‌گردد. کولینگ تاور جریان مخالف همانطور که از اسم این دستگاه مشخص میباشد در قیاس با همتای خود، جریان بین آب و هوا در اختلاف فاز 180 درجه‌ای تماس پیدا میکند.

  • بر اساس این عملکرد آب خالص از برج خنک کننده خارج می‌شود و به املاح آب باقیمانده افزوده می شود.
  • کولینگ تاورها به علت جریان آب در آنها معمولا در اتصالات و قطعات داخلی تا حدودی دچار خوردگی می شوند و هم چنین بدنه و سازه نگهدارنده آنها به علت تابش دائمی نور خورشید دچار ضعف و پوسیدگی می گردد.
  • سنجش میزان عملکرد برج خنک کننده و کارایی آن مهم است، بنابراین انجام محاسبه تلفات تبخیر برج خنک کننده یکی از پارامترهای مهمی است که اپراتورها باید از آن آگاه باشند.
  • در این فرمول، E گرمای دفع شده بر حسبCal/hr ، Wدبی آب خنک شونده بر حسبIb/hr بوده، S گرمای ویژه مایع خنک کننده بر حسب Ib.f/Btu و ∆T نیز کم‌شدن دمای مایع خنک‌شونده بر حسب f است.
  • تمامی نگهدارنده های داخلی دستگاه پایه های خارجی ، نردبان ، استراکچرفن برج خنک کننده فایبرگلاس بامین تهویه از نوع گالوانیزه گرم می باشد.

یکی از سوالاتی که همواره پیرامون این دستگاه وجود دارد این است که توان خنک کاری آن چقدر است؟ که در ادامه به طور مفصل راجع به این سیستم و مزایای آن صحبت خواهیم کرد. ایرواشر می‌تواند در آب و هوایی که هوای آن بسیار خشک است برای افزایش رطوبت فعالیت کند. هوای خشک می‌تواند برای افراد آزار دهنده باشد و هم چنین باعث خشکی پوست شده و ممکن است به اشیا نگهداری شده در محیط آسیب برساند. ایرواشر ذرات را از هوا پاک می‌کند و با تزریق رطوبت، سطح رطوبت برای افزایش آسایش، کنترل می‌کند. مانند شکل، در یک ایر واشر، هوا در تماس مستقیم با اسپری آب است و تبادل گرما و جرم (بخار آب) بین هوا و آب وجود خواهد داشت.

تاریخچه ایرواشر

این تجهیز به یک منبع سرمایشی (چیلر) یا گرمایشی (بویلر یا پکیج) متصل می شود. از دریچه ورودی هوای محیط داخل، برای تنظیم دما و اکسیژن و بازدهی بهتر هواساز استفاده می شود. شایان ذکر است در مناطق بسیار خشک معمولا سیستم رطوبت زن به هواساز اضافه می شود که به آن ایر واشر گفته می شود. کویل های سرمایشی با استفاده از آب مبرد و کویل های گرمایشی با استفاده از آب گرم تولیدی توسط مبدل گرمایی یا بویلر یا با بخار آب و یا با برق کار میکند. در بعضی از دستگاههای هواساز با توجه به شرایط از ماده مبرد در داخل کویل استفاده می شود. اگر محدودیت فضا وجود داشته باشد و فضای لازم برای سیستم گرمایش و سرمایش وجود نداشته باشد.

ایرواشر انواع ایرواشر خانگی و صنعتی با گارانتی معتبر تهویه رویا نوین ایرانیان-بتا تهویه

در عین حال بر خلاف برج پکیج، در برج بتونی نمی توان قسمت فن استک و فن دک را باز کرد تا کویل از بالا به داخل کولینگ تاور هدایت شود. به این ترتیب پمپ آبی که بر روی کویل مسی و گالوانیزه یا استیل پاشیده می شود نیز جزو قطعات کولینگ تاور مدار بسته است. با توجه به دلایل ذکر شده از کویل مسی در بعضی مصارف صنعتی استفاده می شود و برج خنک کننده مدار بسته با لوله مسی را می توانید برای استفاده به همراه چیلر و برای مصارف مسکونی و تجاری هم بکار ببرید. منظور از مدار باز این است که آبگرم و هوا تماس و برخورد مستقیم با هم دارند و در نتیجه قسمتی از آبگرم تبخیر شده و به همراه هوا از دستگاه خارج می شود و بنابرین در این نوع از برج ها مصرف آب خواهیم داشت.

برای اینکار از چندین لایه فیلتر قابل شستشو، کیسه ای، و هپا با قدرت جذب و فیلتراسیون بالا را قبل از دریچه ی خروجی نصب و تعبیه شده است. به این ترتیب با عبور هوا از لایه های فیلتر، هرنوع آلودگی و مواد آلاینده موجود در هوا در بافت های فیلتر جذب شده و هوایی تمیز و عاری از آلودگی را به فضای داخلی هدایت می کند. هواساز یا Air handling units دستگاهی است که عمل فیلتراسیون، تنظیم رطوبت، تنظیم دما، کنترل سرعت، و ایجاد هوایی مطبوع در محیط را به عهده دارد.

  • بالانس دینامیکی و استاتیکی این فن از بروز هر گونه لرزه یا سر و صدا جلوگیری می کند.
  • برای تصفیهٔ ذرات درشت تر از فیلترهای فلزی که قابلیت شستشو دارند استفاده می‌شود.
  • برای حفظ شرایط آسایش داخلی درون ساختمان باید یک دمای از پیش طراحی ­شده در نظر گرفته شود، که دمای تنظیم ­شده یا شرایط طرح داخل نامیده می ­شود.
  • کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به شرکت تهویه رویا نوین ایرانیان می باشد.

شکل زیر سیستم جریان دو مسیر –یک مسیر (شکل بندی نوع ۱/۲) را نشان می‌دهد که در آن یک سیال در مسیر خط چین و سیال دیگر در دو مسیر خط توپر جریان دارد. از مزایای این نوع مبدل ها می توان به ساخت آسان و هزینه نسبتا کم، محاسبات و طراحی آسان، کنترل ساده جریان های سیال در دو مسیر، نگهداری و تمیز کردن آسان و کاربرد در فشارهای زیاد اشاره کرد. در صنعت معمولا برای سیالاتی که رسوب زا هستند از این نوع مبدل ها استفاده می شود. جریان یک دستگاه به جهت حرکت مایعات در مبدل حرارتی نسبت به یکدیگر اشاره دارد.

البته سیستم هیبرید، قیمت بسیار بالاتری از کولینگ تاورهای عادی دارد. برج های خنک کننده صنعتی روشی موثر برای حذف گرمای ناخواسته از یک سیال به سیال دیگر با استفاده از آب میباشد. در این عملیات آب گرم از تجهیزات صنعتی یا از هر منبع گرمایی دیگر وارد برج می شود و به طور یکنواخت در بالای آن پخش می شود. همانطور که آب به پایین برج می ریزد ، آب سرازیر شده را در یک منطقه بزرگ پخش میکند تا تماس آب و هوا را افزایش دهد، بنابراین انتقال حرارت از طریق تبخیر را نیز افزایش می دهد.

سیکل تغلیظ برج خنک کننده به چه معنی می باشد؟

در مدل چهارتایی تعداد لوله‌های ورودی و خروجی 2 به 2 است و همزمان آب گرم و سرد برای تولید هوای خنک یا هوای گرم در جریان است. فن کوئل مانند یک فن عمل می‌کند و هوای داخل یک خانه یا دفتر کار را با دمیدن آن در کویل (سیم‌پیچی) گرمایشی یا سرمایشی به جریان در می‌آورد. این فرآیند موجب بیرون آمدن هوایی از فن کویل می‌شود که خنک‌تر یا گرم‌تر از قبل است. شاید به نظرتان این فرآیند بسیار پیچیده برسد اما فن کوئل در واقع دستگاهی است که یا شامل کویل خنک‌کننده می‌شود و یا دارای کویل گرمایشی است.

نکاتی برای خرید فن کویل گرین

در واقع دست صاحبان صنایع برای ایجاد تغییرات کوچک در فواصل صفحات، باز خواهد بود. همواره قادرند در کمترین مقدار حجم، بیشترین سطح ممکن (سطح بزرگ همیشگی) را به منظور انتقال حرارت بوجود آورد. جهان تهویه ریما یکی از معتبرترین منابع برای تهیه انواع سیستم‌های تهویه است و شما می‌توانید آخرین قیمت اسپلیت دایکن را از آن دریافت کنید. مبدل های حرارتی را می توان از جنبه های گوناگونی دسته بندی کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت مشخصات فنی کامل و استعلام قیمت، با گروه صنعتی تهویه نگار تماس حاصل فرمائید. شایان ذکر است؛ فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیر خواهد بود.

  • این مبدل ها اولین بار دراوایل قرن بیستم برای پاستوریزه کردن صنعتی شیر ساخته شدند ولی امروزه به دلیل عملکرد مناسب و راندمان بالا در بسیاری از واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • در انتخاب مبدل حرارتی استخر مناسب حجم استخر و دمای مدنظر دخیل می باشد.
  • در مبدل های لوله ای پره دار عموماً لوله هایی با مقاطع گرد ، مستطیلی یا بیضوی استفاده می شوند.
  • این تبادل گرما ممکن است به منظور گرم کردن و سرد کردن سایر تجهیزات در صنعت باشد.

نقش برج خنک کننده خنک کردن آب است، بنابراین می‌تواند برای گرفتن گرمای بیشتر به چیلر بازگردد. برج های خنک کننده پلاستیکی مهندسی شده به گونه ای طراحی شده اند که در برابر ساییدگی مقاوم باشند. زنگ نمی‌زند یا ترک نمی‌خورد و می‌تواند شرایط محیطی سخت را تحمل کند. پلی اتیلن با چگالی بالا ، بهترین پلاستیک مهندسی شده در تولید برج خنک کننده است، برخلاف برج های خنک کننده فلزی، بدون درز و مقاوم در برابر خوردگی ناشی از محیط است.

نگهداری اصولی و صحیح تمامی تجهیزات صنعتی به افزایش طول عمر، کاهش هزینه‌ها و حفظ راندمان بالای این دستگاه‌ها کمک شایان توجهی می نماید. اما حال این سوال به وجود می‌آید که «نگهداری اصولی این دستگاه‌ها، چه تأثیرات ویژه و مثبتی در پی خواهد داشت؟». معمولاَ پورت آب سرریز، حکم یک نجات دهنده‌ی واقعی را برای برجهای خنک کننده دارد.

بررسی انواع برج خنک کننده

این فرایند توسط کویل‌های مبدل گرمایی که در مسیر جریان هوا قرار گرفته‌اند، انجام می‌شود. هیچ مشکلی در تهویه مطبوع وجود ندارد که شرکت هواساز قادر به حل آن نباشد. با طیف کاملی از راه حل های محصول از نظر کیفیت، طراحی، مواد و عملکرد قادر به پاسخگویی به کلیه نیازهای مشتری می باشد. نقطه ی تنظیم فشار ثابت می تواند به طور خودکار در یک دستگاه سنسور کنترل مکانی ریست شود. این استراتژی کنترل به فن تغذیه اجازه می دهد تا برای حفظ شرایط مطلوب در محدوده ی خاص ، جریان هوا را در میزان حداقل و مورد نیاز نگه دارد.

از این دمپر ها هنگام خاموش بودن فن های هواکش برای ایزوله کردن آن ها از فضای خارجی استفاده می شود. سطح فیلتر دارای یک سطح چسبناک است که ذرات به آن برخورد می کنند و می چسبند. محدوده ی آن از استاندارد قدیمی ۳۰% تا ۹۹/۹۹ % فیلترهای HEPA (MERV 15 و یا بیشتر) وجود دارد. فن ها با نیرویی که توسط موتور تأمین می شود هوا را با فشار از طریق پروانه ها ( پره ها ) جا به جا می کنند.

انواع هواساز بر اساس زون بندی

مصرف برق در سیستم های تراکمی از سیستم های تبخیری بالاتر می‌باشد. فن دمنده، پمپ سیرکولاسیون، و نازل های آب پاش از اجزای ایرواشر هستند. با این حال قیمت نهایی با توجه به آپارتمانی یا صنعتی بودن و همچنین برند ایرواشر تعیین می گردد. که البته شایان ذکر است که این دستگاه اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد. جهت اطلاع از قیمت ایرواشر و خرید ایرواشر و راهنمایی بیشتر با شماره تلفن ها ی ۰۲۱۷۷۶۷۷۳۵۲ – ۰۹۱۲۳۷۶۴۲۳۹ بگیرید.

کاربرد های چیلر

استانداردهای مشخصی برای تعیین انواع فیلتر ها وجود دارد که دو مورد از معروف ترین این استانداردها عبارتند از استاندارد آمریکایی ASHRAE و استاندارد اروپایی EUROVENT. به تازگی در مکان های عمومی، شرکت ها و اماکن تجاری و صعنتی به منظور تولید هوای مطبوع از سیستم های هواساز استفاده می شود. شرکت مهندسی تهویه نگار با تکیه بر روی تجربه و علم کارشناسان خود سعی دارد مناسب ترین سیستم تهویه یا برودتی را برای مشتریان خود انتخاب کند. در مراحل طراحی و ساخت نیز از اصول و استانداردهای روز صنعت تهویه بهره می برد.

و از دو بخش اصلی فن دمنده هوا (وظیفه انتقال گرما یا سرما به داخل مکان مورد نظر را دارد.) و کویل تشکیل شده است. در ادامه بخش های دیگر فن کویل را به شما معرفی خواهیم کرد پس با ما همراه باشید. اساسا دستگاه های فن کویل با آب سرد و گرم از دیگ های مرکزی و چیلر تغذیه می شوند. فن کویل ها برای آن که انرژی تولید شده توسط مولد انرژی (گرم کننده یا خنک کننده) را به محیط ارائه دهند، معمولا از دو لوله (گرم یا سرد) و چهار لوله (هر دو واحد گرمایش و خنک کننده به صورت همزمان) بهره می گیرند.

جهت استفاده بهینه این نوع کویل از تیوب های مسی و فین های آلومینیومی ساخته شده اند. هواسازها معمولا، در پروژه هایی که نیاز به حجم هوای بالا برای تهویه یک فضای نسبتا بزرگ با شرایط دما و رطوبت خاص باشد، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مواردی که در بعضی از هواسازها بنا به در خواست مشتری انجام میشود نصب سیستم رطوبت زن می‌باشد. این قسمت از دستگاه هواساز باعث افزایش رطوبت هوای تولید شده می‌گردد. هواسازهای هایژنیک به لحاظ نوع دقیق تر فیلتراسیون و میزان هوابند بودن و ضد نفوذ بودن بسیار مناسب برای محیط های بهداشتی و آزمایشگاهی مناسب می‌باشند.

بهترین استراتژی پاکسازی پیشگیری از آلوده شدن کویل با نگهداری منظم فیلتر ( سطح خارجی کویل) و تصفیه آب ( سطح داخلی کویل ) توسط تیم خدمات پشتیبان و نگهداری تاسیسات ساختمان می باشد. طرز کار هواساز سرد به این طریق است که آب سرد به درون دستگاه های تعبیه شده در هواساز به نام چیلر یا مینی چیلر عبور کرده و راه لوله کشی ساختمان به درون تهویه هواساز منتقل می شود. همچنین روند فعالیت هواساز گرم به این شکل است که آب گرم به داخل پکیج یا محفظه های تأمین و توزیع آب گرم وارد شده و از طریق یک عدد فن بزرگ یا چند عدد فن کوچک که در داخل هواساز تهویه تعبیه شده است هوا را پس از گرم کردن در درون ساختمان منتشر می کند.

طراحی و اجرای هواساز

هر زمان که سطوح شیمیایی از مقادیر از پیش تعیین شده منحرف شود، این دستگاه‌ها مواد شیمیایی را برای تصفیه آب پخش می‌کنند. بسیاری از مشاغل برای انجام خدمات حیاتی مانند تهویه مطبوع، ساخت و تولید برق به برج‌های خنک کننده متکی هستند؛ اما برای نگهداری برج‌های خنک ‌کننده نیز چالش‌های متعددی وجود دارد. کنترل شیمیایی آب در برج خنک کننده برای سیستم خنک کننده و یکپارچگی برج بسیار مهم است. محاسبه ظرفیت برج خنک کننده مهم است زیرا به شما کمک می‌کند مدل مناسب را از تولیدکنندگان برج خنک کننده آبی انتخاب کنید. دانستن بار اسمی خنک کننده، همراه با رویکرد مورد نظر، شما را قادر می‌سازد تا ضریب تصحیح را تعیین کنید، بنابراین می‌دانید کدام برج خنک کننده برای صنعت خاص شما بتا تهویه مناسب است.

عملکرد برج خنک کننده

در این مقاله به صورت کاملا جامعی به معرفی دستگاه هواساز ایرواشر پرداخته شد. ایرواشر‌های صنعتی در مقایسه با دیگر سیستم‌ها از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر بوده و قیمت آن مناسب‌تر می‌باشد. انواع دیگر مبدل حرارتی در دستگاه، که به کوره‌ی هوای گرم معروف است از نمونه‌های دیگر مبدل حرارتی جهت گرمایش هوا می‌باشد. جنس این کوره‌ها معمولا از ورق استنلس استیل بوده و به صورت تک پاس یا چند پاس طراحی و ساخته می‌گردد. وظیفه‌ی پمپ آب انتقال آب با فشار مناسب به نازل‌ها بوده که با قدرت هد و دبی مناسب دستگاه انتخاب می‌گردد.

  • در مدل های کوچک ایرواشر ممکن است به جای اتصال به موتورخانه، به کمک لوله کشی به یک پکیج دیواری گازسوز متصل گردد.
  • تمام متریال به کار رفته در هواساز ایرواشر تابع قیمت دلار و نوسانات بازار می باشد، که قیمت دقیق دستگاه پس از محاسبه به­روز متریال اعلام می گردد.
  • تفاوت گرمایشی که این دستگاه با سرمایش آن دارد در سیستم کانال برگشت می‌باشد.

از دیگر عوامل موثر بر سطح صدا می توان به ارتفاع سقف، نوع ساخت و ساز سقف، اتاق های آکوستیک و به طور کلی چگونگی قرار گرفتن فن کویل و نوع موتور و فن به کار گرفته شده اشاره کرد. فن کویل ممکن است به شبکه های لوله کشی با استفاده از طرح های توپولوژی مختلف مانند “بازگشت مستقیم” مجهز به شیرهای بالانس مستقل از فشار، “بازگشت معکوس” متصل شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر نگاه کنید به کتاب ASHRAE “سیستم ها و تجهیزات ۲۰۰۸″، فصل ۱۲. دماتجهیز با نگاهی به آینده، مسیر موفقیت برند خود را به عنوان اولین استارتاپ عرضه و فروش تجهیزات تأسیسات ساختمان با راه‌اندازی جامع‌ترین وب سایت فروش تجهیزات تهویه مطبوع، تجهیزات گرمایشی و موتورخانه و …

فن کویل کاستی چهار طرفه میدیا مدل MKA-1500

پارچه فیلتر مورد استفاده از الیاف مصنوعی نبافته و قاب فیلتر فلزی یا پلاستیکی می باشد. این نوع فیلتر در کلاس بازدهی F5 تا F9 تولید می گردد و در تهویه مطبوع و صنعتی ، از جمله دستگاه هواساز ، کاربرد وسیعی دارد. هر کی از کلاس های بازدهی دارای راندمان مشخصی در فیلتراسیون گرد و غبار با بزرگی 1 میکرون مورد استفاده قرار می گیرند . این فیلترها جز دسته فیلترهای راندمان بالا می باشند و عموما راندمان این کیسه ها از 45 درصد تا 85 درصد متغیر است.

در مقابل، مرطوب کننده‌های پروانه‌ای بدون فن هستند و برای فضاهای کوچک تر ایده‌آل هستند. بعلاوه، با عدم وجود فن، این واحدها نسبت به ایرواشرهای تبخیری کم صداتر هستند. همچنین لازم است هنگام انتخاب مدل دستگاه حتما به هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن نیز توجه کنید. برای پاک سازی هوا و حذف آلاینده‌های ورودی به دستگاه استفاده میشود. در دستگاه ایرواشر از سه نوع فیلتر می توان استفاده کرد؛ پیش فیلتر، فیلتر دوم و فیلتر سوم. فیلترها از نظر جنس دارای ساختاری متنوع هستند اما کارایی آنها معمولا در همین سه دسته قرار میگیرند.

دستگاه هواساز چیست و نحوه عملکرد دستگاه هواساز چگونه است تیک سرویس-بتا تهویه

اما باید توجه داشته باشید که این نوع طراحی نیازمند محاسبات دقیقتر بوده و تنها برای ظرفیت‌های کم کاربردی است. این نوع فن کویل مانند فن کویل سقفی توکار است که قدرت هوادهی، حرارتی و برودتی زیاد و امکان کانال کشی با طول بالاتر را دارد. از لحاظ دریچه هوادهی فن کویل زمینی در دو مدل روبه رو زن و بالازن تولید می شود. این مدل مناسب استفاده در راهروهای مدارس، بیمارستان ها، مساجد در ظرفیت های 200 الی 1200 cfm است. از نکات اساسی و مهم به هنگام استفاده از این سری تجهیزات این است که باید با فاصله ی مناسب از زمین جهت جریان هوا نصب شوند.

  • بدین صورت فن کویل‌ها قادرند باتوجه به دمای آبی که به کویل‌ها تزریق می‌شوند دمای هوای محیط را مطبوع سازند.
  • در حالت دوم ، علاوه بر توزیع حرارت و برودت برای انتشار هوای تازه نیز استفاده می شود.
  • فن کویل های روکار دارای ظاهر دکوراتیو فلزی یا پلیمری است که روی بدنه محل های ورودی و خروجی هوا توسط دریچه های ثابت یا تنظیم شونده قرار داده شده است.این مدل ها دارای ظاهر زیبا و رنگ بدنه هستند.
  • زیرا فن کویل به تنهایی کاربردی ندارد و نیازمند زیر ساخت هایی از جمله چیلر (سرمایش) و دیگ موتورخانه (گرمایش) است.
  • این فن کویل ها عموما دارای ریموت کنترل از راه دور و همچنین ترموستات دستی می باشند که به راحتی قابلیت تنظیم دما را دارند.

در مبدل‌های شل اند تیوب، اجزای دیگری از جمله تیوب شیت ، بافل ، پلنیوم وجود دارد که در مقاله مبدل حرارتی پوسته و لوله به آن‌ها پرداخته شده است. در این مبدل‌ها نیز، همانند مبدل لوله‌ای جریان مخالف بیشترین میزان بازدهی را دارد. مبدل‌های لوله ای از طراحی ساده و هزینه ساخت کمی برخوردار هستند و برای انتقال حرارت در سیالات پرفشار استفاده می‌شوند. اما نسبت به سایر رقبای خود ظرفیت انتقال حرارت و راندمان چندان بالایی ندارند. با این وجود برای دست‎یابی به ظرفیت انتقال حرارت بیشتر می‌توان چند عدد از این مبدل‌ها را به صورت متوالی با هم البته در راستای عمودی قرار داد.

فن کویل کاستی چهار طرفه تهویه مطبوع گرین-بتا تهویه

پره ها با لحیم کاری ، جوش برنجی ، جوشکاری ، اکستروژن ، جا زدن مکانیکی ، پیچاندن کششی و غیره به لوله وصل می شوند. این مبدل ها بطور متداول در سیستم های گرمایش ، تهویه ، تبرید و تهویه مطبوع استفاده می شوند. سطوح داخلی در سمت لوله ها عموماً در چگالنده ها و تبخیر کننده های سیستم های تبرید استفاده می گردند.

هواساز و ایرواشر هر دو برای غبارگیری و تهویه هوای آلوده محیط و همچنین تنظیم رطوبت مجیط کاربرد دارند. در دستگاه ایرواشر، هوا در تماس مستقیم با قطرات آب قرار می گیرد و تبادل جرمی و حرارتی بین آب و هوا ایجاد می شود و شرایط خروجی هوا به درجه حرارت آب اسپری شده بستگی دارد. در مجموع اگر بخواهیم از عملکرد ايرواشر یک جمع بندی داشته باشیم، سیستم گرمایشی این دستگاه به خوبی عمل می کند و نیاز به دستگاه جانبی در کنار آن نیست. اما سیستم سرمایشی آن مناسب مناطق مرطوب نیست و با توجه به اینکه بیشتر مناطق کشور ما آب و هوای خشک و نیمه خشک دارند، می توان گفت اکثر خریداران این دستگاه از سیستم سرمایشی آن نیز رضایت کامل را خواهند داشت.

مبدل حرارتی چیست؟طرز کار مبدل حرارتی و انواع آن-بتا تهویه

برج خنک کن نیز می تواند مانند بیشتر ماشین آلات صنعتی به صورت دست دوم خرید و فروش شود. منتهی باید قبل از خرید برج خنک کن دست دوم به یک سری موارد توجه نمود. همانطور که در موارد مهم بالا متوجه شدیم برج های مکعبی برتری محسوس و قابل توجهی نسبت به برج های مخروطی دارند. پس توصیه ما استفاده از برج های مکعبی می باشد ولی در مقابل تمام این قیاس ها برج های خنک کن مکعبی قیمت بالاتری نسبت به مخروطی دارند. برج خنك كننده فلزي تنها نوع برج خنك كننده صنعتي است كه در كشورهاي پيشرفته مورد استفاده قرار مي گيرد. هواروب بهترين قيمت برج خنك كننده فلزي را در سايت خود قرار داده و شما مي توانيد ليست قيمت برج خنك كننده فلزي در ايران را در سايت هواروب مشاهده نماييد.

همچنین به لحاظ ساختاری، مبدل گرمایی دو لوله‌ای تشکیل یافته از یک لوله با اتصالات دقیق است که به شکل هم مرکز در درون لوله‌ای دیگر و با قطر بیشتر جای داده میشود. بنابراین میتوان گفت که مدل دو لوله‌ای، مبدلی انعطاف پذیر محسوب میشود. زیرا برای رسیدن به دو فاکتور «میانگین اختلاف دما» و «افت فشار» که کارفرما به آن نیاز دارد، میتوان دو لوله‌ی این مبدل گرمایی را را با نحوه آرایش متفاوت موازی یا سری چیدمان کرد.

انواع مبدل های صفحه ای:

عملکرد این سیستم به اینگونه است که با مستقل کردن واحد های مسکونی از یکدیگر در ایجاد هوای گرم و سرد با یکی از پارامتر های گرمایش با گازسوز، هیت پمپ، آبگرم یا المنت برقی نقش موثری در راستای حذف فن کوئل، رادیاتور یا گرمایش از کف دارند. همینطور در فصول گرم با استفاده از آب سرد یا گاز مبرد، کوئل سرمایشی دمای محیط را تا حد مطبوع کاهش می دهد. شکل پره­ های پروانه برای هوادهی با فشار زیاد (غالباً بالاتر از 2in.wg) از نوع بکوارد بوده و معمولاً به علت حجم بالای هوادهی مورد نیاز در هواساز، نوع دوطرف مکش فن­ های سانتریفیوژ استفاده بیشتری دارد. بعلاوه، بسته به شرایط کاری دستگاه، یکی از انواع اتصال تسمه ­ای و مستقیم برای راه­ اندازی پروانه در نظر گرفته می ­شود. کویل­ هایی هستند که مستقیماً از جریان سرد مبرد برای سرمایش و از گازهای حاصل از احتراق سوخت برای گرمایش بهره می­ گیرند.. پمپ­ های حرارتی نیز به این شکل می­ توانند جهت سرمایش و گرمایش مستقیم در هواسازها به کار روند.

طراحی هواساز