فارکس چیست مفهوم فارکس یا تبادلات ارز در بازار های مالی | حسینی فایننس

در این بازار به علت حجم ونقدینگیبالا شما قادر هستید به‌راحتی موقعیت‌های خریدوفروش خود را مدیریت کرده و در هر زمان که خواستید از معامله خود خارج شوید. به این طریق شما هیچ‌وقت در معامله کردن گیر نخواهید کرد، چراکه همیشه کس دیگری در آن‌طرف معامله هست که مایل به خریدوفروش با شما باشد. وقتی وارد موقعیت خرید می‌شوید بدین معناست که ارز پایه را می‌خرید و ارز متقابل را به فروش می‌رسانید و اگر ارزش ارز پایه افزایش پیدا کند معامله شما وارد سود می‌شود. وقتی وارد موقعیت فروش می‌شوید درواقع ارز پایه را فروخته و ارز متقابل را خریده‌اید و اگر ارزش ارز پایه کاهش یابد، معامله شما وارد سود می‌شود. این بازار بر اساس حدس و پیش‌بینی معامله‌گر پی‌ریزی شده است. میزان سود شما در این معاملات بستگی به‌درستی پیش‌بینی حرکت قیمت و مقدار پولی که وارد معامله می‌کنید،‌ دارد.

همچنین، بازار فارکس در تجارت بین المللی نقش https://hoseinifinance.com/blog/financial-markets/forex-training/ بسیار زیادی دارد. زمانی را درنظر بگیرید که رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ اعلام کرد برابر یورو به دلار بالا است. وی اعلام کرد که به منظور بهبود روابط باید این عدد کاهش یابد.

  • این بازار را کسی جز خود کارگزاران مدیریت نمی کند و هیچ ارگانی اجازه کنترل آن را ندارند، تنها افرادی که معامله را انجام می دهند بر نتیجه معامله تاثیر می گذارند.
  • معاملات در «بازار فارکس چیست» همیشه شامل فروش یک ارز به‌منظور خرید ارز دیگر است.
  • به جفت ارز غیر اصلی که ارز پایه (ارز طرف چپ جفت ارزی) آن یورو باشد، کراس یورو و به همین ترتیب برای پوند انگلستان، کراس پوند و … گفته می‌شود.
  • علاوه بر آن، مشکلات ناشی از تحریم سبب شده است بسیاری از بروکرهای معتبر دنیا کاربران ایرانی را از خدمات خود محروم کنند.
معاملاتِ بازار فارکس در مارکت‌هایی متشکل از جفت ارزهای مختلف مثل USD/EUR یا EUR/GBP انجام می‌شود. ارز سمت چپ، «ارز پایه» و ارز سمت راست «ارز مقابل» نام دارد. روش‌های مختلفی برای انجام معامله در بازار فارکس وجود دارد، اما همه آن‌ها عملکرد مشابهی دارند. به صورت سنتی، بسیاری از معاملات فارکس از طریق یک بروکر (کارگزاری) انجام می‌شود، اما با افزایش معاملات آنلاین، می‌توانید از معاملات CFD نیز استفاده کنید. CFD ها محصولات اهرم داری هستند که به شما امکان باز کردن یک موقعیت معاملاتی، در کسری از قیمت کامل معامله، را می‌دهد. برخلاف محصولات غیر اهرمی، شما مالک دارایی‌ها نیستید؛ بلکه موقعیت معاملاتی خود را بر اساس پیش‌بینی خود از حرکت قیمت تنظیم می‌کنید.

اشتراک مقاله

این بازار طیف گسترده‌ای از جفت ارزها را مانند دلار ، یورو،پوند، یوان و تمامی ارزهای موجود در سطح جهان در این بازار پوشش داده می شوند . شما با مطالعه مستمر می آموزید که یک معامله گر موفق چگونه تصمیم های درستی می گیرد و ظاهر آسان معاملات در بازارهای مالی شما را فریب ندهد. باید بپذیرید ، معاملات در بازارهای مالی همانند مهندسان آزمایشگاه یک شغل است و ویژگی های این مدل کسب درآمد ( به عنوان مثال عدم وجود کارفرما یا ساعت کاری اجباری ) برای شما تصویر سازی ذهنی اشتباهی نداشته باشد.

این می‌تواند یک استراتژی موثر معاملات در بازار فارکس چیست برای گرفتن روندهای جدید باشد. هنگامی که جهت در بازارها تغییر می‌کند، استراتژی معاملاتی شکست اغلب یکی از سیگنال‌های اولیه است. به‌عنوان مثال، معامله‌گران برای جبران ریسک مالکیت سهام، اوراق قرضه می‌خرند، زیرا زمانی که قیمت سهام کاهش می‌یابد، ارزش اوراق قرضه افزایش می‌یابد. با این حال، این راهکار بیش‌تر فقط برای اوراق قرضه شرکتی با درجه بالا قابل اجرا است. سرمایه‌گذاری‌های پرریسک‌تر مانند اوراق قرضه ناخواسته با کاهش قیمت سهام سقوط می‌کنند، زیرا هر دو سرمایه‌گذاری پرریسکی هستند.

پرایس اکشن در فارکس

فارکس چیست مفهوم فارکس یا تبادلات ارز در بازار های مالی | حسینی فایننس