هیتر تابشی چیست؟ معرفی سیستم گرمایش تابشی-اخگرتابش

هیتر تابشی چیست؟ معرفی سیستم گرمایش تابشی-اخگرتابش

یکی از مزایای کلیدی سیستم‌های گرمایش تابشی کاهش بسیار گردش هوا در داخل اتاق است که با گسترش ذرات معلق در هوا همراه است. اکثر سامانه های گرمایش تابشی از پروپان، گاز طبیعی و گازوییل به عنوان سوخت استفاده می کنند. در این سیستم، شعله ایجاد شده در اثر احتراق سوخت به وسیله مشعل، به سطوح سرامیکی یا داخل لوله های فلزی با ضریب تابش زیاد ( تیره رنگ) برخورد می کند و گرمای ایجاد شده به امواج حرارتی فروسرخ تبدیل میشود. اشیا موجود در مسیر، انرژی امواج الکترومغناطیسی را جذب و بیدرنگ به گرما تبدیل می کنند. امواج فروسرخ در مسیر حرکت خود هوا را گرم نمی کنند، بلکه اشیای موجود در محیط، کف پوش‌ها و سکوهای کشت با جذب این امواج گرم می شوند و به نوبه خود هوای اطراف را گرم می کنند.

  • اما اگر در سالن تهویه وجود نداشته باشد، لوله‌هایی مستقل به هر دستگاه وصل می‌کنند تا اکسیژن مورد نیاز برای سوزاندن را از خارج سالن تأمین کنند.
  • از طرفی سیستم گرمایش تابشی باعث چرخش هوا نمی شود، در نتیجه مواد معلق و غبار موجود در هوا به شدت كاهش یافته و اثرات مثبت در بهداشت محیط كار دارد.
  • زمانی که متوجه شدید لوله‌های ورودی و خروجی کثیف است حتما آنها را با یک برس سیمی تمیز کنید و در صورت آسیب‌ دیدگی تعمیرات لازم را انجام دهید.
  • اینسیستم گرمایشی و تابشی بازده گرمایشی بالایی دارند و می‌توان گفت که بیشتر انرژی دریافتی را به گرما تبدیل می‌کنند.
  • در نتیجه این نوع سیستم‌ها برای سالن‌هایی با سقف بلند و یا محیط‌ های رو باز مناسب نیستند و توصیه می‌شود از بخاری تابشی استفاده شرکت اخگرتابش شود.

نصب و راه‌‎اندازی سیستم گرمایش تابشی به تکنسین‌های حرفه‌ای نیاز دارد. سیستم گرمایش تابشی قیمت مقرون به صرفه‎‌ای دارد و مزایای خوبی را به مصرف کننده ارائه می‌دهد. سیستم‌های گرمایش تابشی گروه صنعتی آسان دما از بهترین و برترین قطعات صنعتی ساخته می‌شوند که استاندارد CE اروپا را دارا می‌باشند. همچنین محصولات گرمایش تابشی گاز سوز این مجموعه علامت استاندارد ملی ایران را دارا می باشند.

برخی از نمونه کارهای اجرا شده شرکت یوتاب برای فصای باز

این دستگاه ها همانند خورشید پرتوهای مادون قرمز متصاعد می کنند و اجسامی که در زیر این هیترها قرار گرفته اند با دریافت این تشعشعات گرم می شوند. هیترهای تابشی در سقف یا روی دیوار نصب می گردند و پرتوها از سمت بالا به پایین تابیده می شوند. روش تولید گرما توسط این هیتر تابشی به این صورت انجام می گیرد که با ورود سوخت گازی به داخل مشعل دستگاه و مخلوط شدن با مقدار معینی از هوا، بوسیله جرقه زن محترق شده و شعله بوجود می آورد. حال به شما می گوییم که این سیستم گرمایشی از چه الگویی طبعیت می کند. سیستم گرمایش تابشی عملکردی همانند خورشید دارد و با استفاده از امواج مادون قرمز الکترومغناطیسی نامرئی شما را گرم می کند. اشیا و اجسامی که در معرض اشعه های مادون قرمز که از این سیستم ها ساطع می شود، قرار داشته باشند، بلافاصله انرژی گرمایی را جذب می کنند.

هر آنچه در مورد سیستم گرمایشی تابشی نمی‌دانید

امروزه یکی از سیستم های گرمایشی بسیار کم هزینه که در بخش های صنعتی و نیمه صنعتی و کارگاهی و … کاربرد فراوانی دارند، هیترهای تابشی می باشند. این سیستم گرمایش تابشی با ساختار ویژه و سیستم حرارتی خاص قابل استفاده در فضاهای باز و بدون سقف می باشد. هیترهای تابشی همانند یک خورشید عمل نموده که پرتوهای مادون قرمز را برای گرمایش به سوی اجسام متصاعد می کند. شرکت هیمورا از سازندگان معتبر و بزرگ تجهیزات صنعتی در سطح کشور می باشد، هیترهای تابشی را در ظرفیت های گوناگون تولید نموده است. شرکت با بهره گیری از مهندسین باتجربه و خبره و کادری مجرب توانسته است هیترهای تابشی را با کیفیت مثال زدنی ساخته و به بازار مصرف عرضه نماید. شرکت در طراحی و ساخت این تجهیزات گرمایشی از اصول استانداردهای جهانی معتبر استفاده نموده است.

جزئیات سیستم گرمایشی و تابشی

بخاری های تابشی برقی عضوی از سامانه های تابشی می باشند که با برق کار می کنند و دارای مزایای بسیاری هستند که از آنها میتوان به کم صدای، نصب آسان، قابلیت جابه جایی(دربرخی از مدل ها) اشاره نمود. البته باید به میزان مصرف برق در این دستگاه ها توجه کرد و با انتخاب یک مدل مناسب بهترین بازده را داشت. دستگاه های بخاری تابشی با توجه به شرایط مختلف برای یک مکان خاص پیشنهاد می گردند بخصوص در مکان های که گاز وجود ندارد این مدل دستگاه ها بسیار ایده ال می باشد. سیستم‌های گرمایشی که در سالن‌های پرورش طیور مورد استفاده قرار می‌گیرند، در انواع مختلف مانند آتش درون و جت هیتر ساخته و تولید می‌شوند. اگر مایل هستید تا روش‌های گرمایی را به کار بگیرید که انرژی پاکی تولید می‌کنند، هیترهای آتش درون گزینه‌های خوبی هستند.