چطور وکیل شویم؟ راهنمای مسیر شغلی بلاگ ایران تلنت-امیر حسین وکیلی

آزمون مرکز مشاوران تقریبا با فاصله کمی از آزمون کانون وکلای دادگستری برگزار می‌گردد. آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه کمی آسان‌تر از آزمون کانون وکلای دادگستری است ولی در روش برگزاری و طی دوره کارآموزی به یکدیگر شباهت دارند. این آزمون توسط سازمان سنجش برگزار شده و کانون وکلای دادگستری ایران وظیفه نظارت بر آن را عهده دار است. کانون وکلای دادگستری یکی از سازمانه‌ای مردم نهاد کشور است مجله خبری وکیل که در سال ۱۳۳۱ هجری تحت عنوان سازمان و نهادی مستقل و سازمان یافته معرفی گردید. در کل کشور ایران ۱۲ کانون وکلای دادگستری شکل گرفته که کانون مرکزی آن در پایتخت کشور شهر تهران قرار گرفته است. هر سال معمولا در اواسط بهمن‌ماه، آزمون وکالت برای یک بار در سال برگزار می‌گردد و فارغ‌التحصیلانی که تمایل به اشتغال در حوزه وکالت در مراجع دادگستری را دارند، باید در این آزمون شرکت نمایند.

. مقالات ملکی

حق ‌الوکاله بهترین وکیل ایران تابع قرارداد و یا تعرفه ی قانونی است؛ البته برخی معیارها نیز در میزان حق الوکاله تأثیر دارد؛ مانند حسن شهرت و اعتبار وکیل، تحصیلات تکمیلی او و پیچیدگی پرونده و غیره. موسسه حقوقی دادآرمان بهترین وکیل در غرب تهران را به شما معرفی می کند تا با دریافت راهنمایی و مشاوره در خصوص انواع دعاوی مشکلت رو حل کنی. اخذ وکیل در پرونده های حقوقی سبب می شود تا مشکلات حقوقی حل شده و پرونده با موفقیت همراه شود، زیرا وکلا، با بهره گیری از دانش و تخصص خود و مطالعه زیادی که دارند از قوانین و تبصره های حقوقی، آگاهی کامل دارند و می توانند بهترین استراتژی ها و راهکارها را به موکلینشان ارائه دهند و به آن ها کمک کنند. نامبرده فارغ‌التحصیل رتبه‌ی یک دکتری بوده و در سوابق خود عضویت در هیئت علمی دانشگاه، سابقه‌ی قضاوت، رتبه دوم کارآموزی قضاوت تهران، نگارش کاملترین شرح قانون مجازات اسلامی در 4 جلد را دارا هستند.

درآمدیک وکیل زن در ایران

اما مسئولان چند داروخانه در مراجعه خبرنگاران تاکید کردند که کمبود شدید دارو یک حقیقت است. نایب رئیس انجمن داروسازان ایران افزود که کشور هنوز نیز با کمبود سرم، آنتی‌بیوتیک، داروهای بیهوشی، داروهای بیماران اعصاب و روان و اسپری‌های تنفسی روبرو است. به گفته او، در حالی که بودجه‌ای بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار میلیارد تومان برای تامین کمترین میزان دارو مورد نیاز است، دارو گران‌تر و کمیاب‌تر از امروز خواهد شد. وی دلیل «بی‌خاصیت» بودن این دستگاه‌ها را چنین عنوان کرده که «حوزه‌های علمیه قبل از به وجود آمدن این دستگاه‌های عریض و طویل، بدون وجود آنها اداره می‌شدند و خروجی بسیار بهتری هم داشتند». به نوشته خبرگزاری فارس، در حال حاضر «۱۱ نفر از مددجویان رجایی‌شهر در مقطع کارشناسی حسابداری و دو نفر در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران و حقوق بین‌الملل در حال تحصیل هستند». با این حال جمیله دارالشفایی، دخترعموی یاشار و کاوه، دو برادر زندانی، در توییتر نوشت که دفاع از دکتری در زندان نتیجه «ماه‌ها دوندگی» خانواده این دو زندانی بوده است.

از جمله محمدعلی کامفیروزی، وکیل دادگستری که وکالت پرونده‌های برخی دانشجویان، روزنامه‌نگاران و بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ایران را بر عهده داشت روز ۲۴ آذر پس از مراجعه به دادسرای اوین برای پیگیری پرونده‌های تحت وکالت خود، بازداشت شد. حوزه های وکالت بسیار زیاد هستند و ما در ایران وکیل های متخصص در زمینه های زیادی داریم اما هر کدام از آنها درآمد زیادی ندارد . دو حوزه بیشترین درامد را در حوزه وکالت دارد و یک وکیل میتوانید بیشتر با قبول این دونوع پرونده درآمد بیشتری را کسب کند . آنچه درباره میزان درآمد وکلای دادگستری در خیلی از رسانه های و شبکه های اجتماعی و از زبان برخی از مسئولان مطرح می‌شود، با واقعیت امر، فاصله‌ زیادی دارد. متأسفانه برخی از شایعه‌ پراکنی‌های رسانه‌ای نیز که با اهداف مشخصی انجام می‌شود و ممکن است قصد های زیادی از لودادن درآمد بعضی از وکیل ها ، بر چنین استنباط‌های نادرستی دامن بزند و نباید درآمد همه وکیل ها را به میزان یکسان دید .

برای مثال فردی که خارج از کشور زندگی می‌کند و قصد دارد خرید، فروش، رهن، اجاره ملک در ایران را انجام دهد. وکلای متخصص این زمینه که در موسسه دادنیک فعالیت می‌کنند، می‌توانند طی یک جلسه آنلاین به صورت کامل شما را راهنمایی کنند. از جمله معیارهای انتخاب بهترین وکیل ایران می‌توان به تخصص مرتبط، کسب سابقه درخشان، داشتن تجربه‌ مفید، دانش‌اندوزی و اهمیت به کسب علم در حوزه حرفه‌ای خود، حسن خلق و شهرت، آمار پرونده‌های حقوقی موفق و غیره اشاره کرد. از آنجا که یک وکیل بی خبرت در بحث های مرتبط به نمایندگی می تواند به توقف و کندی جریان پرونده دامن زده و اینگونه هزینه های زیاد برای موکل خود شود، انتخاب بهترین وکیل و یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص و باتجربه می تواند تاثیر گوناگونی در کامیابی پرونده در کوتاه ترین وقت محتمل داشته باشد. به دستمزدی که بهترین وکیل ایران در صورت قبول وکالت و پیگیری پرونده در مراجع قضایی از موکل خود دریافت می کند، حق ‌الوکاله گفته می شود.

شاید در نگاه او اینطور بنظر بیاید که دستمزد وکیل در ایران برای برخی از افراد سنگین است.در چنین مواقعی نیز قانون راه حل های مختلفی برای این افراد ناتوان در نظر گرفته است ( وکیل تسخیری، وکیل معاضدتی و….). بنابر این هم ی اشخاص حقیقی و حقوقی از لحاظ قانونی این اختیار را دارند تا با بستن عقد وکالت، فرد متخصصی برای پیگیری امورات پرونده ی خود انتخاب کنند. یه سوال از شما وکلای محترم تهران بزرگ داشتم، پدر من از یک نفر شکایت کرده ولی موقتا نمیخواهد دادگاه به شکایت رسیدگی کند، الان باید چکار کنیم؟ نه اینکه کلا بخواهد شکایت اش را پس بگیرد فقط در حال حاضر نمیخواهد دادگاه به این پرونده رسیدگی کنه. گروه وکلاى آریا دادیار از سال ١٣٨٩فعالیت حرفه اى خود را اغاز نمود و با استفاده از وکلاى مجرب و متخصص توانسته است در مدتى کوتاه در مسیر حرکت به سوى اهداف خود به سرعت پیش روى نماید. گروه وکلاى آریا دادیار بر این باور است که تحقق عدالت و احقاق حقوق موکلین در گرو دانش حقوقى و پایبندى به اخلاق حرفه اى است و در این راستا با تمام توان و با صداقت و به کارگیرى روش هاى خلاقانه به منظور ایجاد فضاى متعهدانه و امن براى موکلین تلاش مى نماید.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری چه شخصی است؟

در یک دیدگاه، وکلای دادگستری قهرمانانی هستند که برای اجرای عدالت در جامعه قد علم کرده و در این رهگذر، مخاطرات فراوانی را نیز پذیرا شده اند و به تبع این خصلت آرمان خواهی، مسئولیت اخلاقی سنگینی را به دوش می کشند. وکیل پایه یک دادگستری در صورت قبول وکالت شخص، موظف خواهد بود در کلیه جلسات دادرسی شرکت نموده و در مواقع لزوم پیگیری‌های لازم را در خصوص پرونده موکل انجام دهد. عموم مردم برای جلوگیری از مشکلات عدیده‌ای که در زندگی روزمره با آن برخورد خواهند کرد می‌توانند از دانش وکیل که ممکن است در قالب مشاوره‌ حقوقی تلفنی یا آنلاین که از طریق سامانه‌های حقوقی معتبر ارائه می‎شود استفاده نمایند و اقدام به اخذ مشاوره‌های حرفه‌ای در این خصوص نمایند. ضمنا حوزه وکالت کمی تخصصی شده و متقاضیان بهتر است با تحقیقات بیشتر، وکیل متخصص خود را در حوزه اقدامی که نیاز به آن دارند انتخاب نمایند. عقد وکالت، قرارداد دو طرفه‌ای میان وکیل و موکل است که در این قرارداد، موکل اختیاراتی را از سوی خود به وکیل خود اعطا خواهد کرد تا به نیابت از او، اموراتی را انجام دهد. حضور وکیل دادگستری صرفا برای انجام امورات دادرسی در دادگاه‌ها و در زمان اقامه دعوا نیست.

  • برای مثال هنگامی که شخصی در زندان است و نیاز به خدمات وکیل پایه یک دادگستری دارد.
  • هر سال معمولا در اواسط بهمن‌ماه، آزمون وکالت برای یک بار در سال برگزار می‌گردد و فارغ‌التحصیلانی که تمایل به اشتغال در حوزه وکالت در مراجع دادگستری را دارند، باید در این آزمون شرکت نمایند.
  • هرگاه بهترین وکیل ایران از مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه و مشاورین حقوقی، پروانه وکالت دریافت نماید؛ به او وکیل قوه قضا‌ییه می ‌گویند.
  • برای این کار، می‌توانید سراغ فرصت‌های شغلی کارآموزی برای وکلا بروید و تحت نظر وکلای خبره، در زمینه وکالت و حقوق تجربه کسب کنید تا بتوانید در آینده به صورت مستقل کار کنید.
  • بهترین وکیل پایه یک دادگستری در ایران تمامی مواد قانون مدنی را می داند و می تواند از آن ها جهت کمک به موکل خود استفاده کند.
آقای دکتر احمد قنبرپور وکیل پایه یک دادگستری و دارای بیش از 20 سال سابقه در حرفه وکالت هستند. ایشان مدرک دکتری حقوق کیفری و جرم شناسی را از دانشگاه تهران به دست آورده اند و مسلط به زبان انگلیسی هستند. از سوابق درخشان آقای دکتر قنبرپور می توانیم به مشاوره حقوقی به نهادها و شرکت های معتبر عمومی و خصوصی مانند شرکت نورترن تراست، شرکت نفتی توتال فرانسه، دی وان میلانو، موگلر، گروه صنعتی گلرنگ، تیری موگلر و … اشاره کنیم که عهده دار بوده اند. محمدحسن فعال، وکیل پایه یک دادگستری رشت، بیش از 16سال سابقه وکالت درخشان و موفق، یکی از وکلای خوب استان گیلان می باشند. ایشان بخاطر فن بیان قوی، تجربه بالای حقوقی، پشتکار فراوان و آشنایی با قوانین حقوقی و از همه مهمتر علاقه‌ای که به کار خود دارد، توانسته با وکالت حرفه‌ای و کسب نتیجه مطلوب، رضایت مراجعه کنندگان و موکلین را بدست آورده و با همین تبحر بالا جز بهترین وکلای رشت به حساب بیایند. چنانچه در خارج از ایران زندگی می‌کنید و برای امور حقوقی خود به دنبال وکیل در ایران هستید، این مقاله را مطالعه کنید.