سقف کوبیاکس و نحوه اجرای آن دانشنامه آهن آلات | elitarchgroup

سقف کوبیاکس و نحوه اجرای آن دانشنامه آهن آلات | elitarchgroup برای رعایت پوشش بتن نیز باید این میلگردها بر روی اسپیسر مهار شوند. مجموع بار مرده بر روی سقف کوبیاکس شامل کف سازی ها، پارتیشن ها و نازک کاری چیزی در حدود ۲۶۰ کیلوگرم بر متر مربع می باشد. در صورتی که بخواهیم از سقف های کوبیاکس در کاربری های پارکینگ استفاده کنیم، فقط برای پارکینگ هایی که محل عبور اتومبیل سواری با حداکثر وزن ۲.۵ تن با بار متمرکز ۱ تن باشد، مجاز است. پس از تکمیل جایگذاری گوی ها، شبکه مش فوقانی بافته شده و بدین صورت سقف ما آماده ی بتن ریزی می شود.

میلگرد همبندی چیست؟

این سقف که با الهام از ساختار پیچیده و حفره دار بال پرندگان طراحی شده با هدف سبک سازی ساختمان توسعه یافته است. در ادامه به معرفی این سقف نوین و بررسی مزایا و روش های اجرایی آن می پردازیم. در سال 2002 شرکت دالی فرم ایتالیا، با هدف بهینه سازی دال های مجوف محصول یوبوت را ارائه داد که در زمانی اندک با استقبال زیاد جامعه مهندسی در اروپا، آفریقا و آسیا مواجه شد. یوبوت محصولی پلیمری با پایه پلی پروپیلن است که با هدف سبک سازی دال ها در سقف و پی های گسترده بتنی طراحی شده است.

نکته ی دیگر اینکه بتن ریزی را باید به صورت پیوسته انجام شود و همچنین ویبره زدن را در هر ۲ مرحله به صورت قائم در داخل کیج ماژول ها انجام دهیم. با اینکه از ساخت بتن صدها سال می گذرد اما این متریال هنوز هم به وفور در تمام پروژه های ساختمانی استفاده می شود. بتن وزن سنگینی دارد که باعث محدودیت استفاده از آن در برخی پروژه ها می شود. قبل از بتن ریزی باید محل داکت های تاسیساتی و بازشوها بر روی سقف مشخص و آرماتورهای تقویتی موربی در اطراف بازشوهای بزرگ نصب شود. حداقل ضخامت بتن پوششی که در بین گوی های بالا و پایین قرار می گیرد، 5 سانتی متر درنظرگرفته شود.

اصول طراحی استخر در خانه چیست + استانداردهای ساخت استخر

در فناوری Cobiax با حذف بار مرده غیرسازه‌ای خاصیت باربری دومحوره همچنان حفظ می‌گردد. سقف کوبیاکس, طراحی پروژه Cobiax نوعی سقف سبک محسوب میشود که بر اساس ایجاد فضاهای تو خالی درون دال بتنی مسلح طراحی شده است. مدول های سقف کوبیاکس در دو نوع گوی تخت و گوی کروی شکل طراحی و اجرا میشوند این گوی ها از پلی اتیلن یا پلی پروپیلن ساخته میشوند و دوستدار محیط زیست هستند. گوی تخت, slim line در دال هایی که ضخامت کمتری دارند مورد استفاده قرار میگیرد و ارتفاعی بین ۱۰ تا ۲۲ سانتی متر دارد. گوی کروی شکل, Eco line در دال هایی با ضخامت بالاتر کاربرد دارد و ارتفاع آن بین ۲۵ تا ۴۵ سانتی متر است.

  • حداکثر دهانه سقفی که انواع سقف‌ های کوبیاکس می ‌توانند پوشش دهند نهایتاً 6.5 متر است.
  • در این بخش، اجزای اصلی و فرعی مورد استفاده در سقف کوبیاکس را معرفی می‌کنیم.
  • این دو مورد در کنار هم دیگر باعث می شوند تا در هزینه و زمان افراد صرفه جویی شود.
  • برای قالب‌بندی سقف می‌توان از انواع مختلف قالب بتن (چوبی، مدولار و غیره) استفاده کرد.